I Ogólnopolskie Forum Mediów Lokalnych LOKALSI 4.0, to wyjątkowa inicjatywa, której celem jest wsparcie lokalnych mediów w zdobywaniu wiedzy na temat nowych  technologii i wykorzystaniu ich do rozwoju.  

Do udziału w Forum zapraszamy wydawców lokalnych gazet oraz portali internetowych, którzy chcą wcielać w życie innowacje i wykorzystywać nowe technologie w tworzeniu nowoczesnych lokalnych centrów informacyjnych.   

LOKALSI 4.0 to przedsięwzięcie realizowane przez Stowarzyszenie Prasy Lokalnej. Inicjatywę wspiera i finansuje Google News Initiative.

Udział  w I Ogólnopolskie Forum Mediów Lokalnych LOKALSI 4.0 jest bezpłatny. Organizatorzy pokrywają również koszty noclegu i dojazdu. Ilość miejsc ograniczona. 

Dlaczego warto byc

I Ogólnopolskie Forum Mediów Lokalnych LOKALSI 4.0, to wyjątkowa inicjatywa, której celem jest wsparcie lokalnych mediów w zdobywaniu wiedzy na temat nowych  technologii i wykorzystaniu ich do rozwoju.  

Forum było  spotkaniem, podczas którego wszyscy zdobyli wiele cennej wiedzy od najlepszych specjalistów i praktyków  w następujących specjalnościach:

Do udziału w Forum zaprosiliśmy wydawców lokalnych gazet oraz portali internetowych, którzy chcą wcielać w życie innowacje i wykorzystywać nowe technologie w tworzeniu nowoczesnych lokalnych centrów informacyjnych.   

  • Jak zarabiać w internecie
  • tworzenie kontentu
  • Design thinking
  • Social media
  • Big data

LOKALSI 4.0 to przedsięwzięcie realizowane przez Stowarzyszenie Prasy Lokalnej. Inicjatywę wspiera i finansuje Google News Initiative.

Zajęcia odbywały się w najbardziej kreatywnym miejscu w Polsce, czyli Campus Warsaw – Google for Startups Campus.

Udział  w I Ogólnopolskie Forum Mediów Lokalnych LOKALSI 4.0 był bezpłatny. Organizatorzy pokrywali także  koszty noclegu, a ilość miejsc ograniczona. 

Podczas Forum można było poznać wielu ciekawych ludzi, którzy dla uczestników mogli stać się  inspiracją.

Była to oczywiście okazja do nawiązania nowych kontaktów biznesowych.

Dlaczego warto byc

To spotkanie, podczas którego zdobędziecie wiele cennej wiedzy od najlepszych specjalistów i praktyków  w następujących specjalnościach:

  • Jak zarabiać w internecie
  • tworzenie kontentu
  • Design thinking
  • Social media
  • Big date

Zajęcia odbywać się będą w najbardziej kreatywnym miejscu w Polsce, czyli Campus Warsaw – Google for Startups Campus.

Poznacie wielu ciekawych ludzi, którzy mogą stać się dla Was inspiracją.

Będzie okazja do nawiązania nowych kontaktów biznesowych.

Nasze spotkanie będzie inspiracją do efektywniejszego działania!

[ [ Program ] ]

Wszystkie zajęcia anglojęzyczne były tłumaczone na język polski

20.02.2020

9:00- 10:00 – REJESTRACJA UCZESTNIKÓW 

10:00 – CZĘŚĆ I – PLENARNA 

Miejsce: duża sala w Campusie Google, plac Konesera 10, 03-736 Warszawa

Inauguracja Forum– przedstawiciel SPL i Google

Wykład I  – prof.  Ryszard Kowalczyk (UAM) – temat „Media lokalne w liberalnym społeczeństwie”.

Wykład II – Mark Peters  (Google) –  temat „Wykorzystanie nowych technologii w praktyce  współczesnych mediów”

11:15 – PRZERWA KAWOWA

11:30 – CZĘŚĆ II – SEMINARYJNA

Miejsce: Seminaria odbywają się w dużej sali Campusu Google, sali warsztatowej Campusu Google oraz w sali w Muzeum Wódki. W seminarium może uczestniczyć max 35 osób.

11:30- 12:30 PANEL I

(Prosimy określić w zgłoszeniu, które seminarium wybierasz)

Seminarium I – Adam Kozłowski (PBeM) i Tomasz Domański (PBeM) – temat: „Na czym wydawcy mediów lokalnych mogą zarabiać w Internecie?”

Seminarium II – Darek Nowak i Damir Agovic (Google)– temat: „Jak Google obsługuje wydawców. Cyfryzacja, automatyzacja, trendy i inicjatywa Google News”

Seminarium III – Nadin Rabaa (Google Newslab Team)- temat: „Kompleksowe warsztaty z zakresu sprawdzania i weryfikacji faktów”

12:50- 13:50 PANEL II

 (Prosimy określić w zgłoszeniu, które seminarium wybierasz)

Seminarium I – Richard Fletcher – temat: „Przyszłość dziennikarstwa w Europie Środkowej i Wschodniej – kluczowe ustalenia z Raportu Cyfrowego Wiadomości Reuters Institute 2019”.

Seminarium II – Franciszek Bazyli Georgiew – temat: „Social media – szansa czy zagrożenie dla mediów lokalnych?”

Seminarium III – Agata Chmielewska – temat:  „Czy lokalne portale powinny prowadzić sklepy internetowe – jak je zakładać i z zyskiem prowadzić?”

14:00- 15:00 – LUNCH

15:15 – CZĘŚĆ III – DEBATY

Miejsce: duża sala kampusu Google

15:15- 16:00 – DEBATA I – EUCD

Moderator: prof. dr hab. Jędrzej Skrzypczak (UAM)

16:15- 17:00 – DEBATA II – CZY MEDIA LOKALNE PRZETRWAJĄ?

Moderator: Piotr Piotrowicz (SPL)

19:00 – AFTERPARTY

 

                                              21.02.2020

9:00- 13:00 – WARSZTATY

(Prosimy określić w zgłoszeniu, który warsztat wybierasz. Na jeden warsztat może zapisać się max 35 osób)

Miejsce: Warsztaty odbywają się w dużej sali Campusu Google (seminaria tłumaczone będą z języka angielskiego na język polski), sali warsztatowej Campusu Google oraz w sali w Muzeum Wódki.

Warsztat I

Paweł Nowacki, Tomasz Pawęzka i Jacek Gałązka – „Jak zarabiać na portalu lokalnym”

Warsztat II

Iza Klat – „Projektanci innowacji PFR”

Podczas warsztatów będzie można m.in. zapoznać się z metodą design
thinking. 

Warsztat III

Grzegorz Jamka „Google Analytics w praktyce wydawnictwa lokalnego”

W trakcie warsztatów spojrzymy na przekrój użytkowników odwiedzających nasze witryny i techniki w celu zwiększenia ich zaangażowania.

11:30 PRZERWA KAWOWA

Dalsza część warsztatów.

13:15 LUNCH

[ [ Eksperci Zaproszeni goście ] ]

Franciszek Bazyli Georgiew – Założyciel i szef Social Tigers. Strateg z 8-letnim doświadczeniem w kampaniach dla setek firm każdej wielkości. Ma na koncie setki szkoleń z SM dla korporacji, domów mediowych i instytucji rządowych. Autor kompleksowej publikacji na temat systemu reklamowego Facebooka – “Księga Adsów 3”.

 

Darek Nowak jest Liderem Współpracy Google odpowiedzialnym za Europę Środkową i Wschodnią. Pracuje z wiodącymi wydawcami i partnerami handlowymi, by zwiększyć ich przychody z reklam poprzez wykorzystanie technologii Google, m.in. adserwerów, narzędzi do analiz i rozwiązań w zakresie monetyzacji.
W Google spędził już ponad 8 lat, najpierw w Dublinie, a potem w Warszawie. Przed objęciem obecnego stanowiska współpracował z wiodącymi reklamodawcami firmy Google. Studiował w Krakowie i San Sebastian.

Damir Agovic pracuje w warszawskim biurze Google, gdzie zajmuje się Strategic Partnerships Team i opiekuje się ekosystemem News & Publisher dla Europy Środkowej i Wschodniej. Jako przedstawiciel Google News Initiative w tym regionie współpracuje z partnerami Google nad opracowaniem zrównoważonych modeli biznesowych i wdrożeniem transformacji cyfrowej.
Przed objęciem obecnego stanowiska Damir kierował zespołami wspierającymi reklamodawców na platformach Google Ads i Google Shopping. Zanim dołączył do Google współtworzył portal informacyjny poświęcony głównie wiadomościom lokalnym na Bałkanach.

Richard Fletcher omówi główne wnioski z raportu Digital News Report 2018 przygotowanego przez Instytut Reutersa. W skali światowej jest to najszerzej zakrojone badanie poświęcone sposobom korzystania z wiadomości. Dr Fletcher przeanalizuje również, co wyniki badania oznaczają dla przyszłości dziennikarstwa w Europie Środkowej i Wschodniej. W oparciu o dane z lat poprzednich nakreśli ostatnie zmiany w sposobie, w jaki odbiorcy korzystają z mediów i wyjaśni, jakie konsekwencje niesie za sobą krok w kierunku bardziej „rozproszonego” środowiska medialnego. Skupi się w szczególności na wpływie, jaki portale społecznościowe, wyszukiwarki internetowe i inni pośrednicy wywierają na kwestie takie jak zaufanie, polaryzację mediów, a szerzej również sposób korzystania z wiadomości. Dr Fletcher omówi również, jak organizacje medialne o różnej historii dają sobie radę w wirtualnym świecie i przedstawi nowe badania dotyczące oczekiwań odbiorców w stosunku do takich organizacji oraz podejście konsumentów do perspektywy płacenia za wiadomości online.

Richard Fletcher jest starszym pracownikiem naukowym i przewodniczącym zespołu badawczego. Interesuje się głównie globalnymi trendami dotyczącymi korzystania z wiadomości udostępnianych w wersji cyfrowej. Jego zainteresowania naukowe obejmują również badania porównawcze z zakresu mediów, wykorzystanie portali społecznościowych przez dziennikarzy i organizacje medialne, a szerzej związek pomiędzy technologią a dziennikarstwem. Dr Fletcher pracuje głównie nad Digital News Project (www.digitalnewsreport.org). Jest także głównym badaczem i współautorem Digital News Report, najszerzej zakrojonego corocznego badania poświęconego sposobom korzystania z wiadomości na świecie.

Mark Peters
„Wykorzystanie nowych technologii w praktyce
współczesnych mediów”
Mark pełni w Google funkcję dyrektora ds. europejskich rozwiązań w zakresie partnerstwa w mediach, w związku z czym zajmuje się współpracą pomiędzy Google, wydawcami a branżą medialną. Przed objęciem obecnego stanowiska prowadził działania techniczne związane ze sprzedażą produktów Google dla wydawców w państwach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, ściśle współpracując z partnerami nad poprawą monetyzacji i wsparciem innowacji. Przedtem był dyrektorem ds. komercyjnych produktów cyfrowych w firmie News UK z siedzibą w Londynie, a jeszcze wcześniej współzałożycielem nie najlepiej prosperującej firmy typu start-up z branży cyfrowej. Karierę rozpoczął w firmie Microsoft, gdzie zajmował się przestrzenią produktową i kierował tworzeniem części pakietu Microsoft Office.

Nadin Rabaa, prowadząca zajęcia i członkini Google News Lab (DACH) Przyjrzyj się bliżej technikom ułatwiającym weryfikację informacji. Naucz się analizować zdjęcia i sprawdzać filmiki klatka po klatce. Nadin Rabaa, która prowadzi zajęcia w ramach Google News Initative, zaprezentuje, jak używać Google Reverse Image Search, Google Earth, InVid i innych narzędzi służących do sprawdzania treści pochodzących z mediów społecznościowych i innych źródeł.

Agata Chmielewska  achmielewska.com E-commerce & On-line Marketing Consultant Od 13 lat związana z e-commerce. Swoje doświadczenie zdobywała w pracy zarówno po stronie Klienta, jak i agencji, współpracując m.in. z takimi firmami jak Estyl.pl, Willsoor, LokalnyRolnik.pl czy Flyspot. Wciąż się uczy i uwielbia dzielić się zdobytą wiedzą oraz doświadczeniem. Po pracy zapalona blogerka, która edukuje na www.achmielewska.com i prowadzi podcast FIRMA ON-LINE

Grzegorz Jamka    Odpowiedzialny za adopcję narzędzi do pomiaru i optymalizacji jak Analytics i Optimize na Europę Środkową i Wschodnią. Współpracuje z partnerami pomagając im wykorzystać pełen potencjał Analytics w integracji z narzędziami marketingowymi i usługami cloud w celu jak najskuteczniejszego aktywowania danych. Przed objęciem aktualnej roli wspierał przez 4 lata wydawców w tej części Europy w jak najbardziej efektywnym wykorzystaniu serwera reklamowego Ad Manager do monetyzacji przestrzeni reklamowej.

Jacek Gałązka
Ekspert wizualnej prezentacji treści, trener edytorstwa i doradca wydawców prasy. Projektant graficzny gazet i serwisów internetowych. Organizator i trener szkoleń doskonalących dla dziennikarzy, grafików, fotografów oraz wydawców w Polsce, Europie Wschodniej i Azji Centralnej.
Prowadzi warsztaty edycji publikacji dla badaczy rynku i opinii, agencji marketingowych i PR, między innymi dla Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (www.ptbrio.pl), Akademii IT Media (www.itmedia.pl), Izby Wydawców Prasy (www.iwp.pl) oraz Stowarzyszenia Gazet Lokalnych (gazetylokalne.pl). Stały współpracownik Izby Wydawców Prasy, Wschodnioeuropejskiego Centrum Demokratycznego i innych organizacji pozarządowych.
Juror konkursów projektowania gazet i czasopism, członek międzynarodowej organizacji projektantów Society for News Design. Wcześniej, między innymi, redaktor, sekretarz redakcji i dyrektor artystyczny dziennika Super Express.
Wśród klientów ma między innymi: TVN, Universal McCann, Główny Urząd Statystyczny, Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, TNS Polska (Kantar TNS), GfK Polonia, Millward Brown SMG/KRC oraz licznych wydawców polskiej prasy lokalnej, regionalnej i ogólnokrajowej.
 
Paweł Nowacki
Niezależny konsultant na rynku mediów i e-commerce,właściciel firmy DigitalFlow.pl.  Od 1.09.2017 współpracuje z szwedzką platformą
technologiczną video Flowplayer.com [1] jako Sales Partner Poland. Od 2013 do 2016 był zastępca redaktora naczelnego „Dziennika Gazety Prawnej” gdzie odpowiadał za aktywność online grupy Infor Biznes. W latach 2010 – 2013 dyrektor rozwoju serwisów contentowych Grupy Wydawniczej Polskapresse (obecnie Polska Press Grupa).
Wieloletnidziennikarz i redaktor „Dziennika Łódzkiego”, „Gazety
Wyborczej”, „Nowego Dnia” oraz „Dziennika Gazety Prawnej”.
Absolwent programu Management 2011 ICAN Institute oraz podyplomowych Studiów Socjologicznych w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi UŁ. Mgr kulturoznawstwa Uniwersytetu Łódzkiego. Wykładowca Szkoły Wyższej
Psychologii Społecznej, a wcześniej Uniwersytetu Warszawskiego.
Certifikat DIMAQ Professional.

Tomasz Pawęzka 

 Przedsiębiorca, programista i designer serwisów internetowych. Grafik i

operator DTP.
Od 1996 współpracuje z lokalnymi rozgłośniami radiowymi. Od 2006 roku współpracuje z Agencją
Wydawniczo Reklamową Korso Sp. z o.o. – wydawcą prasy lokalnej i informacyjnych portali
internetowych. Zajmuje się logistyką i wdrożeniami nowych rozwiązań technologicznych
pozwalających na stworzenie nowoczesnych redakcji informacyjnych. Wdraża rozwiązania
związane z monetyzacją w serwisach internetowych. Zajmuje się analityką, optymalizacją i
redakcją treści pod SEO w portalach informacyjnych.
Jest trenerem dykcji i emisji głosu. Szkoli z wystąpień publicznych, PR, social media, budowania i
zarządzania zespołów sprzedażowych oraz protokołu biznesowego.
Jest aktorem scen muzycznych, aktorem głosowym, lektorem, filozofem i teologiem. Posiada
dyplom EMBA Wyższa Szkoł Menedżerska w Warszawie i Apsley Business School London.
Absolwent Politechniki Rzeszowskiej „Technologie sieci WEB” i Katolickiego Uniwersytetu
Lubelskiego „Filozofia i Teologia”.
Prywatnie fascynat tzw. „gości z kosmosu” – członek Polskiego Towarzystwa Meteorytowego.
Licencjonowany radioamator (kat. A). Gra w bilarda i wędkuje. Gdy dopada go tęsknota za
połoninami, ciepłem ogniska i „dymem kręcącym warkocze”, chwyta za gitarę i ucieka w klimaty w
stylu „Gitarą i Piórem”.

[ [ Miejsce ] ]

Warsaw – Google for Startups Campus. 

[ [ Miejsce ] ]

Miejsce Ogólnopolskiego Forum Mediów Lokalnych

Warsaw – Google for Startups Campus

[ [ Miejsce noclegu ] ]

 

Zobacz relację z wydarzenia

Partnerzy

Organizator

Patroni medialni