Tutaj będziemy publikować materiały z III Ogólnopolskiego Forum Mediów Lokalnych Lokalsi 4.0 7-8.03.2023
Gala wręczenia nagród w konkursie Local e-Journalism Awards 2022
III Ogólnopolskie Forum Mediów Lokalnych – 7-8 marca 2023 r.
To już III Ogólnopolskie Forum Mediów Lokalnych Lokalsi 4.0. W ubiegłym roku nasze Forum, ze względu na ograniczenia związane z pandemią koronawirusa odbyło się online. W tym roku, mamy nadzieję, że wirus nie pokrzyżuje nam planów i już w przyszłym miesiącu będziemy mieli możliwość spotkania się “na żywo”.
Nasze Forum odbędzie się, tak jak to było poprzednio, w gościnnym Campusie Google for Startups w Warszawie. W tym roku czekają na Was dwa dni pełne ciekawych wykładów, debat i inspirujących spotkań. Program znajduje się poniżej, jest naprawdę atrakcyjny, a zdobyta wiedza zapewne pomoże w codziennej praktyce każdego z wydawnictw.
W tym roku zobaczymy, jak działa sztuczna inteligencja, jak można ją wykorzystać w codziennej pracy w wydawnictwie, będzie sporo o monetyzacji w portalach lokalnych, a także poruszymy wiele innych interesujących tematów (program znajduje się niżej).
Forum to naprawdę wyjątkowa inicjatywa, której celem jest wsparcie mediów lokalnych, pomoc w zdobywaniu wiedzy na temat nowych technologii i wykorzystaniu ich w rozwoju lokalnych portali.
Na zakończenie pierwszego dnia odbędzie się uroczysta Gala wręczenia nagród w konkursie dziennikarskim “Local e-Journalism Awards 2022”, która będzie transmitowana online.
Udział w III Ogólnopolskim Forum Mediów Lokalnych LOKALSI 4.0 jest bezpłatny. Organizator nie pokrywa kosztów zakwaterowania.
Wszystkie Wydawnictwa biorące udział w wydarzeniu otrzymają miesięczny dostęp do platformy Semstorm- kompleksowego narzędzia, które wspiera prace nad widocznością stron w wyszukiwarkach.
LOKALSI 4.0 to przedsięwzięcie realizowane przez Stowarzyszenie Mediów Lokalnych. Inicjatywę wspiera i finansuje Google News Initiative.
[ [ Program ] ]
07.03.2023
10:00 Inauguracja III Forum Mediów Lokalnych Lokalsi 4.0
Piotr Piotrowicz – Prezes Stowarzyszenia Mediów Lokalnych
Marek Miller – Strategic News Partner Manager, CEE
PANEL 1 Nowe technologie – procesy – komercjalizacja. Czy media lokalne mogą być beneficjentem niesamowitego rozwoju technologii cyfrowych?
Moderator: Milena Majchrzak – „Semstorm”
10:05 – 10:30 Wstęp do wykorzystania AI w redakcjach – omówienie tego pojęcia, wskazanie czym AI jest, a czym nie jest, niezbędne podstawy – Milena Majchrzak, Semstorm
10:30– 10:45 AI w dziennikarstwie według Google – Daniel Rząsa, Google
10:45 – 11:05 AI w codziennej pracy dziennikarza – korzyści płynące z nowoczesnych technologii – Elżbieta Jachymczak, Business Intelligence
11:05 – 11:30 Jak może wyglądać współpraca AI z zespołami dziennikarskimi, kolaboratywna inteligencja (łączenie inteligencji ludzi i botów), superzespoły – Sebastian Kondracki, Divinity
11:30 – 12.00 Przerwa kawowa
12:00 – 12:30 Czy prawo nadąża za nowymi technologiami/AI – „Czy roboty śnią o byciu dziennikarzami? – o prawnych wyzwaniach stosowania sztucznej inteligencji w mediach” – mec. Michał Kibil
12:30 – 13:00 Warsztat jak pracować z AI – pokaz na żywo – Małgorzata Januszewska „Semstorm”
13:00 – 13:30 Debata: Sztuczna inteligencja – przyszłość czy koniec tradycyjnego dziennikarstwa?
Prowadzi Milena Majchrzak. Paneliści – Anna Wittenberg – infor.pl, Elżbieta Jachymczak, Michał Kopiński
13:30 – 14:15 Lunch
14:15 – 15:00 Spotkanie z Magdą Kotlarczyk, CEO Google Polska, prowadzi Beata Frąckowiak – Piotrowicz
15:00 – 15:45 Weryfikacja i fact checking – Robert Socha, Google
17:30 – 19:00 – Gala wręczenia nagród w konkursie dziennikarskim SML
08.03.2023
PANEL2 Monetyzacja w portalach lokalnych
Moderator: Paweł Nowacki
10:00 – 10:25 2023: wyzwania czekające wydawców lokalnych: AI, reklama programmatic, subskrypcje, membership – Paweł Nowacki
10:30 – 11:05 „Zwiększanie przychodów monetyzacyjnych Wydawców z wykorzystaniem technologii Google Ad Manager” – Olga Przeździecka, Michał Dąbrowski, Strategic Partnerships Lead, Google
11:05 – 11:20 Reklamodawcy vs. Wydawcy? Czyli jak współpracować aby zoptymalizować monetyzację powierzchni- Aneta Dąbska, Weronika Gładych, Adrino
11:20 – 11:45 Modele subskrypcji dla mediów lokalnych – dobre praktyki. Rozmowa z Thomas Bella założyciel Dennik – Słowacja.
11:45 – 12:10 Zbierz dane lokalnych społeczności w jednym systemie. Organizuj wydarzenia i zwiększaj zasięg swojego biznesu – Maciej Trochimowicz, Marek Zawada Platforma ExpoSupport
12:10-12:40 Przerwa kawowa
12:40 – 13:30 Prezentacja Projektu „Lokalsi dla demokracji” realizowanego z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego z Funduszy Norweskich – prowadząca Beata Frąckowiak – Piotrowicz
Debata „Co media lokalne mogą naprawdę zrobić dla społeczności lokalnej”- Kinga Wiśniewska Jarosław Śliżewski, Kuba Wygnański, prowadząca Beata Frąckowiak- Piotrowicz
13:30 – 14:00 Magazyn Outriders – jak zbudować społeczność wokół newslettera – Anna Górnicka redaktorka naczelna Magazynu Outriders
14.00 – 14:40 Debata: Jaki model przychodów powinien wybrać wydawca lokalny:
Aneta Dąbska- Adrino, Mariusz Leszczyński – Złotowskie.pl, Paweł Sołtys, Radio357 , Patryk Ślęzak Kutno
prowadzi Paweł Nowacki
14:40 – lunch i zakończenie
[ [ Eksperci Zaproszeni goście ] ]
Red. Elżbieta Jachymczak
Ambitna i niezależna dziennikarka ekonomiczna, zapraszana w roli prelegentki, moderatora paneli dyskusyjnych i konferansjera na najbardziej prestiżowe wydarzenia ekonomiczne i dziennikarskie w Polsce, takie jak Forum Ekonomiczne w Karpaczu, ForumInnowacji, Konferencja „Komunikacja w sprzedaży”, Gala rozdania nagród dziennikarskich Local e-Journalism Awards 2021 czy Festiwal Rok Kobiet. Cyferki i wystąpienia publiczne ma we krwi.
Wydawca, redaktor naczelna portalu Business Intelligence, założycielka i pomysłodawczyni Akademii Kobiecej Przedsiębiorczości. Wykładowca uniwersytecki.
Od ponad 17 lat związana z biznesem, dziennikarstwem i edukacją.
Z sukcesem prowadzi swoje firmy. Jej działalność ma trwały i widoczny wpływ na polski rynek wydawniczy oraz polską przedsiębiorczość. Jest ekspertką od skutecznego budowania marki dzięki mediom. Pasjonatka nauczania i przekazywania wiedzy. Prywatnie miłośniczka porannej kawy.
Magdalena Kotlarczyk
Country Director, Google Polska
Zawodową przygodę ze światem cyfrowej transformacji i technologicznych innowacji rozpoczęła w 2011 dołączając do zespołu Google Polska w Warszawie. W lipcu 2021 została szefową polskiego oddziału Google.
Wcześniej przez blisko 13 lat w lokalnych i regionalnych rolach w Procter & Gamble z Warszawy, Londynu czy Genewy odpowiadała za brand management i planowanie komunikacji marketingowej szeregu kategorii FMCG.
Jest absolwentką marketingu i zarządzania na Uniwersytecie Łódzkim oraz podyplomowych studiów z zakresu psychologii zachowań konsumenckich na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła także Executive Program na Singularity University.
Małgorzata J. Januszewska:
Z marketingiem związana naukowo i zawodowo. Przez wiele lat pracowała jako specjalista i kierownik działu SEO w agencjach reklamowych. W tym czasie zajmowała się optymalizacją różnych stron www – od one-page przez sklepy i strony międzynarodowych korporacji, na forach i portalach newsowych kończąc. Zwolenniczka pozycjonowania pomysłowego zamiast żmudnego.
Milena Majchrzak
Dyrektor Zarządzający SEMSTORM
Pracę w branży SEO rozpoczęła 14 lat temu. Od prawie 20 lat tworzy strony i platformy internetowe, najpierw hobbystycznie, a następnie zawodowo. Niezachwianie wierzy w data-driven i content marketing. Wspiera zespół SEMSTORM w różnych przedsięwzięciach, od rozwoju produktu, przez działania operacyjne, aż do tworzenia treści na firmowy blog.
Beata Frąckowiak-Piotrowicz
Związana z mediami lokalnymi od początku drogi zawodowej. Ponad 30 lat temu rozpoczęła swoją przygodę z “Gazetą Jarocińską”, w której została dziennikarką. Potem, z innymi pasjonatami, stworzyła lokalną rozgłośnię “Ja-Radio” Jarocin, której była przez 7 lat redaktorką naczelną.
Zajmowała się również grafiką. Okładki jej autorstwa zdobyły wyróżnienia i nagrody w konkursie Grand Front.
Przez kilka lat pełniła funkcję redaktor naczelnej portalu jarocinska.pl, tam też odpowiadała za dział video.
Obecnie dyrektor kreatywna w Południowej Oficynie Wydawniczej, zajmuje się też marketingiem i reklamą.
Od lat działa na rzecz lokalnej społeczności. Jest prezeską Fundację “Ogród Marzeń”.
Absolwentka Wydziału Historii UAM w Poznaniu, Szkoły Dziennikarskiej Tygodnika “Polityka”, studiów podyplomowych Nowy Marketing w Collegium da Vinci.
Paweł Sala, Chief Communication Officer @Vercom, Co-founder FreshMail
Ekspert ds. email marketing oraz komunikacji z Klientami. Trener, manager oraz konsultant z wieloletnim doświadczeniem marketingowym. Współtwórca wielu kampanii marketingowych nagradzanych i wyróżnianych na takich konkursach jak Golden Arrow, WebStar Creative, Effie, Kreatura czy Mixx Awards. Co-founder FreshMaila – najpopularniejszego narzędzia do email marketingu w Polsce obecnie będącego częścią giełdowej spółki Vercom.
Mówca na największych konferencjach branżowych w Polsce takich jak InfoShare, Forum IAB, I love marketing czy InternetBeta. Autor książki „Świeże podejście do e-mail marketingu”, a także współautor innych – w tym bestselerowej publikacji wydanej przez PWN – „E-marketing – pakiet startowy”. Szef grupy ds. email marketingu przy IAB Polska.
Autor podcastu Email [i] Marketing Prywatnie mąż Pauliny i tata Stefka, Julka i Gabrysi.
Paweł Sołtys
Dziennikarz ekonomiczny, prezes spółki zarządzającej Radiem 357. W latach 2017-2020 szef projektów audiowizualnych w wydawnictwie Bonnier Business Polska. W latach 2008-2018 związany z Programem 3 Polskiego Radia. W latach 2014-2015 był zastępcą redaktora naczelnego tygodnika Bloomberg Businessweek Polska. Po godzinach – kibic Legii Warszawa i pasjonat narciarstwa alpejskiego (w latach 2016-2020 komentator tej dyscypliny w Eurosport Polsk
Robert Socha
Dziennikarz, Google News Lab Teaching Fellow w Europie Środkowo-Wschodniej. Zanim dołączył do Google spędził kilkanaście lat w telewizji TVN jako dziennikarz śledczy. Autor wielu głośnych śledztw dziennikarskich. Z wykształcenia prawnik. Stypendysta Uniwersytetu Harvarda w USA w roku akademickim 2016/2017.
Sebastian Kondracki
Szef innowacji w Deviniti, jednej z najdynamiczniej rozwijających się firm tworzących oprogramowanie w Polsce. Członek podgrupy Badań, Innowacyjności i Wdrożeń Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Ekspert ds. transformacji cyfrowej zwłaszcza w obszarze jej głównych akceleratorów, jak: procesy innowacyjne i szeroko rozumiana sztuczna inteligencja. Autor książki „Python i AI dla e-commerce”, a także wykładowca na studiach podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego i Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.
Aktywny badacz wpływu „otwartości” (open data, open science, open source) na
rozwój innowacyjności i kreatywności w społeczeństwie i biznesie. Specjalizuje się w AI: NLP (Natural Language Processing), NLG (Natural Language Generation), Generative AI, LLM (Large Language Models). Ekspert w zakresie testowania i weryfikacji pomysłów biznesowych, lean startup, zarządzania projektami eksploracyjnymi
oraz collaborative intelligence zwłaszcza w procesach bogatych w wiedzę. Autor licznych publikacji branżowych, w tym dla magazynu komputerowego CHIP, CHIP Special i Computer
World.
Darek Nowak
Manager strategicznych partnerstw Google odpowiadający za rynek Europy Środkowo-Wschodniej. Współpracuje z największymi wydawcami newsowymi, broadcasterami oraz e-commersami skupiając się na zagadnieniach związanych z monetyzacją, ad serving-iem. Z digitalem związany od początku kariery rozpoczynanej w środowisku startupowym, w Google od blisko 12 lat – w Dublinie i Warszawie. Fan nowych technologii i gamingu. Studiował w Krakowie i San Sebastián.
Maciej Trochimowicz
Founder&CEO BCS Software SA, wieloletni Prezes Zarządu ZPWKP, współtwórca jednego z pierwszych w pl supermarketu internetowego – Fresh24 oraz systemów billingowych dla branży kurierskiej (UPS, Stolica).
Twórca sukcesu marek kosmetycznych na polskim rynku m.in. DR.BELTER cosmetic oraz Nemectron.
Od 2007 roku rozwija system ExpoSupport, zajmujący się automatyzacją procesów w branży targowo konferencyjnej, zarządzaniem infrastrukturą w tym obiektami sportowymi. System wprowadził nową jakość relacji pomiędzy wszystkimi stronami procesu, tworząc jednocześnie solidny fundament zarządzania przedsiębiorstwem, obiektem czy wydarzeniem.
Paweł Nowacki
Niezależny konsultant rynku mediów i e-commerce. Ekspert w zakresie abonamentów cyfrowych i komunikacji. Założyciel i właściciel agencji marketingowej DigitalFlow.pl od 2016 roku. Zajmuje się profesjonalnym rozwojem biznesu, opracowywaniem strategii i wdrażaniem digitalizacji firm. Partner międzynarodowych firm
oferujących narzędzia i platformy: Flowplayer.com, Piano.io, Upscore.com. Świadczy usługi konsultingowe w zakresie strategii FT.
Doświadczenie w: cyfrowych subskrypcjach, digital marketingu, tworzeniu treści, content marketingu, SEO, SEM, budowaniu aktywności online w złożonych organizacjach oraz innowacjach i transformacjach w dziennikarstwie i redakcji.
Obecnie wykładowca dziennikarstwa internetowego w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie. Doradca strategiczny, trener m.in. lokalnych dziennikarzy z Polski oraz niezależnych wydawców z Ukrainy i Białorusi.
Daniel Rząsa
Kieruje pracami Google News Lab w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wcześniej był m. in. redaktorem naczelnym 300Gospodarki, dziennikarzem w finansowych publikacjach Citywire i HFMWeek w Londynie i szefem nominowanej do nagrody Grand Press Digital redakcji Forsal.pl. Współpracował jako dziennikarz z Magazynem Opinii PISMO i dziennikiem Financial Times, a jako wykładowca m. in. z Uniwersytetem Warszawskim i Kolegium Europejskim w Natolinie. Jest absolwentem studiów magisterskich w zakresie dziennikarstwa finansowego na City University London, a także kilku dziennikarskich programów stypendialnych, np. Ministerstwa Spraw Zagranicznych Finlandii i programu AI dla dziennikarzy w London School of Economics.
Patryk Ślęzak
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w mediach lokalnych i regionalnych. Członek zarządu Stowarzyszenia Mediów Lokalnych i prezes zarządu Fundacji Rozwoju Portali Lokalnych. Obecnie koordynuje projekt unifikacji polskich mediów lokalnych pod egidą SML/PBEM, projekty innowacyjne stowarzyszenia, a także operacyjnie nadzoruje kilka dużych lokalnych portali m.in. tulodz.pl, portalplock.pl i kutno.net.pl. Prywatnie: szczęśliwy mąż i tata 8-letniego syna.
Michał Kibil jest współzałożycielem i Starszym Wspólnikiem w kancelarii DGTL Kibil Piecuch i Wspólnicy S.K.A. Przed otwarciem kancelarii DGTL zdobywał doświadczenie w kancelariach indywidualnych, prowadził warszawski oddział kilkudziesięcioosobowej kancelarii, jak i był szefem jednej z praktyk w dwóch kancelariach o zasięgu międzynarodowym. Wspiera przedsiębiorców we wdrażaniu projektów z zakresu IT oraz nowych technologii, w tym opartych na Blockchain, AI, machine learning oraz IOT. Jest specjalistą z zakresu HR, ochrony danych osobowych oraz zarządzania własnością intelektualną w rozwiązaniach technologicznych. Michał doradza oraz szkoli we wszelkich kwestiach związanych z szeroko pojętą tematyką zatrudniania pracowników, prawa autorskiego, ochrony danych osobowych oraz prawa nowych technologii. Studiował prawo na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie kończył także podyplomowe studium prawa pracy.
Michał jest adwokatem wpisanym na listę Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie, gdzie od 2019 r. szkoli także aplikantów adwokackich m.in. w obszarze wykorzystania nowych technologii.
Anna Wittenberg
Pisze w Dzienniku Gazecie Prawnej o wpływie technologii na społeczeństwo. Zajmuje się między innymi tematyką ochrony danych i sztucznej inteligencji. Wcześniej pracowała m.in. dla Życia Warszawy, Polskiego Radia, Przekroju. Nominowana do Nagrody im. Romana Czerneckiego za publikacje dotyczące systemu edukacji
Michał Kopiński
W mediach od 2002 roku. Był m.in. dziennikarzem politycznym i kryminalno-sądowym „Gazety Wyborczej” (Bydgoszcz, Poznań), reporterem oraz szefem działów Miejskiego i Wydarzeń w „Głosie Wielkopolskim”. W latach 2014-20 prowadził, jako manager ds. rozwoju subregionów Polska Press Grupy Poznań, transformację cyfrową 15 redakcji lokalnych w Wielkopolsce. Po odejściu z PPG był m.in. wicedyrektorem marketingu największej sieci prywatnych uczelni w Polsce i doradcą przy projekcie e-commerce. Od początku 2022 roku związany ze Stowarzyszeniem Mediów Lokalnych i jego podmiotami.
Nominowany do nagrody Grand Press, zdobywca nagrody „Tylko ryba nie bierze?” Fundacji Batorego i tytułu „Wybitnego dziennikarza Gazety Wyborczej”. Od 2008 roku prowadzi zajęcia na wyższych uczelniach, od 2014 r. na Uniwersytecie Adama Mickiewicza – warsztaty i ćwiczenia z dziennikarstwa online oraz pracowni prasowej.
Skończył dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Wrocławskim, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu.
Olga Przeździecka
Strategic Partnerships Lead w Google Polska. Współpracuje z kluczowymi wydawcami i telewizjami w regionie Europy Środkowo Wschodniej w zakresie monetyzacji treści oraz technologii reklamowej. Z branżą internetową związana od 2013 roku.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Fanka Włoch i wege gotowania.
Współzałożycielka Outriders i redaktor naczelna. Dziennikarka, redaktorka, ekspert ds. komunikacji. Pracowała m.in. jako redaktor on-line w tygodniku „Wprost”, specjalista ds. komunikacji w Wydawnictwie Szkolnym PWN, czy ekspert ds.komunikacji w PZU. Ukończyła studia na kierunkach: dziennikarstwo i komunikacja społeczna; marketing polityczny oraz redagowanie. Od dwóch lat tworzy Outriders, start-up medialny, który publikuje multimedialne historie o świecie poświęcone środowisku, technologii, migracji, problemom społecznym, wydaje newsletter w formie magazynu (cotygodniowy przegląd najważniejszych informacji o świecie), wspiera inne media z Europy Środkowej i Wschodniej oraz organizuje konferencje dla dziennikarzy, storytellerów, podróżników, influencerów i ludzi ciekawych świata.
Michał Dąbrowski
Organizator
Partner
[ [ Zgłoś swój udział ] ]
Dziękujemy za przesłane zgłoszenia.
Informujemy, że liczba dostępnych miejsc została wyczerpana.
[ [ Kontakt ] ]